A keresőoptimalizálásban megkülönböztetünk onsite és offsite típusokat. Az offsite verzió jelenti a honlapon kívüli optimalizálást. Ennek pedig fő eszköze a linképítés.
A linképítés körül vannak negatív sztereotípiák, miszerint haszontalan, vagy egyenesen pénzkidobás. Ezeknek azonban semmi megalapozott érvrendszer nem áll a hátterében, ezért nem érdemes alábecsülni a linképítés jelentőségét. Ugyanis, ha számít a jó helyezések elérése a keresőmotorokban, akkor igenis számít a linképítésünk minősége is, hiszen a linkeken keresztül is jöhetnek a kattintások, melyek szavazatokkal érnek fel.
Ezek a linkek, szavazatok a mérői annak, hogy mennyire releváns oldalunk a keresők számára. Akkor minőségi a linképítésünk, ha minőségi linkek mutatnak rá oldalunkra. Fontos a linkszövegek tartalma is tehát. Itt azt is meg kell említeni, hogy számít az, hogy milyen oldalra kerülnek fel a linkek, milyen a mellettük levő egyéb tartalom, és milyen gyakran helyezzük el ezeket a linkeket. És mivel a Google sem a linképítést, sem a keresőoptimalizálást nem szereti, mivel az algoritmusát hivatottak befolyásolni, ezért fontos, hogy az egész minél természetesebbnek hasson.
Fontos, hogy a linkek szövegei változatosak legyenek, és többféle, megfelelő tartalommal rendelkező oldalra kerüljenek ki. Minimum 3000-20.000 karakteres szöveggel kell megírni a linkeket, többféle verzióban, a Google szempontjából is többféle, erős oldalra. Ezzel kapcsolatban is érdemes felkeresni a marketingkalkulator.hu oldalát, és további ismeretek birtokába kerülni!